20 april 2024

Foto’s van Hengelo: maken en delen

Pasgeleden, het was een mooie zonnige lentedag, heb ik wat foto’s in Hengelo gemaakt. Eerst naar de Sint Lambertusbasiliek, een belangrijke “landmark” van Hengelo. 

Sint Lambertusbasiliek

Daarna naar het pas gerenoveerde marktplein, wat nu een aantrekkelijke plek is geworden om elkaar te ontmoeten.

Gerenoveerd marktplein

De straat langs de schouwburg en de bibliotheek heeft iets aantrekkelijks en tegelijkertijd is dat moeilijk op een foto vast te leggen.

Schouwburg en bibliotheek

Tot slot, een foto van de Waterstaatskerk. Omdat ik van plan was met een groothoeklens sterk naar boven gericht te fotograferen heb ik eerst in PhotoPills app gekeken wanneer ik geen last van de zon zou hebben. Dat bleek later op de middag te zijn.

Waterstaatskerk

Na het maken en bewerken (met Luminar Neo), komt het delen. Daarvoor gebruik ik mijn openbare website peter.apers.nl. De website bestaat uit twee delen: albums van door Dreamstime geaccepteerde foto’s en albums van foto’s waarmee ik een verhaal wil vertellen. Waarschijnlijk krijg je van je browser een melding dat je naar een onveilige website gaat. Dat komt omdat mijn Synology NAS zich (nog) niet als veilig kan identificeren. 

Voor het Dreamstime-deel ben ik nu druk bezig om foto’s op Locatie op te splitsen en in verschillende albums onder te brengen. Waarschijnlijk komt er nog opsplitsing op basis van Fotografie (denk aan macrofotografie, portretfotografie) voor de overgebleven foto’s. 

Het deel over Verhalen bevat alleen nog maar een album over Roombeek. Pas geleden was ik daar met iemand uit Amsterdam die nog nooit in Roombeek was geweest. Via deze website van Vizualism kun je goed zien wat de impact was van de vuurwerkramp in 2000 en hoe aantrekkelijk het gebied er nu uitziet. Zelf heb ik een jaar of tien geleden ook foto’s gemaakt van het hernieuwde Roombeek. We vierden toen dat ik 30 jaar hoogleraar was. In dit deel zullen er nog meer “Story telling” albums komen.  

Nog een mooie sfeerfoto, genomen bij Kleigaten van Rientjes.

Riet bij zonsondergang

Maken en delen geeft plezier, ik raad het je aan. 


Geen opmerkingen: